Generelle oplysninger
Velkommen til
SupportFit
en del af
SupportEvent ApS
Teglværksvangen 1
4540 Fårevejle
Telefonnr.: +45 30 73 62 99
E-mail: info@supportfit.dk
CVR-nummer : 37423033
Startdato : 03.02.2016
Virksomhedsform : Anpartsselskab
Handelsbetingelser ved køb på nettet
Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål for, hvordan du handler på SupportFit samt via tablet på en af vores messer. Hvad enten du handler kontant eller via Dankortbetaling. Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os. Ved din bestilling af varer på SupportFit shop accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på B2B vilkårene nedenfor. Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side. Derudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.
Priser og særlige tilbud
Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet. Vi bestræber os på at pakke i så få antal pakker som muligt. På udvalgte varer/kategorier er leveringen gratis ved køb over et bestemt beløb. Dette fremgår altid af hjemmesiden. Der tages altid forbehold for tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandørerne samt ændringer i dansk moms og afgifter.
Visse tilbud på SupportFit shop og tablet på vores messer er rettet mod privatkunder. Vi forbeholder sig derfor ret til at begrænse antal købte enheder pr. kunde. Den mail, der automatisk udsendes efter ordren er modtaget, er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke en accept på, at handlen gennemføres. I de tilfælde, hvor ordremængden ikke accepteres, vil kunden blive kontaktet af kundesupport hurtigst muligt.
Priser på vores shop og på vores messer:
På hovedparten af vores produkter er priserne identiske, uanset om du handler online på shoppen eller på en af vores messer. I nogen tilfælde kan du dog opleve, at priserne kan være forskellige. Dette skyldes, at vilkårene ikke er ens.
Afstemning af lagerbeholdning:
Når du handler hos os, afstemmes lagerbeholdningen to gange: når produktet bliver lagt i kurven samt ved betaling af produktet. Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette skyldes, at ikke alle sider opdateres med samme interval, og du kan derfor opleve at blive afvist ved forsøg på køb. Dette sker dog sjældent.
Betaling
Køb foretaget på shoppen eller via dankortbetaling.
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.
Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på shoppen. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem.
Køb foretaget på tablet på vores messer:
Når betaling er godkendt, kontant eller på kort, modtager du en betalingsbekræftelse på e-mail. Bemærk at dette alene er en besked om, at ordren er betalt og at vi derfor går i gang med at behandle ordren.
Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via PBS-godkendt software. Vi gemmer ikke dine oplysninger. PBS har certificeret vores gateway til anvendelse af denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort. Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:
• Varen ikke leveres
• Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor
• Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept
Levering og fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Meddelelsen skal gives ved tlf. +45 30 73 62 99. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
Ifølge forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Særlige returregler:
Skulle du være uheldig at modtage en kasse med en drikkevarer, som under transporten er gået i stykker, kan du henvende dig til vores kundeservice på telefon +45 30 73 62 99, som vil hjælpe dig. Du kan gøre din fortrydelsesret gældende ved at nægte modtagelse af varen, ved at aflevere den tilbage til os. Husk altid at medbringe eller medsende faktura både ved returnering personligt, eller hvis du returnerer den pr. post. Ved returnering tilbagebetales varens pris samt evt. kortgebyr og leveringsomkostning for den pågældende varer. Ved ordrer, der alene indeholder varer fra én lagerlokation, refunderes leveringsomkostningerne kun ved returnering af hele ordren, idet omkostningerne er de samme uanset antallet af varer.
Levering
Der leveres kun til adresser i Jylland, Fyn, Sjælland og til adresser på brofaste øer i Danmark (gælder dog ikke Enø) – dette vil fremgå, når du forsøger at gennemføre din bestilling. Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse. Vær opmærksom på, at vejen til dit hus skal bestå af et kørefast og stabilt underlag. Da vi benytter forskellige lagre rundt om i Danmark, kan din bestilling blive splittet op i flere delleveringer. En bestilling kan ligeledes blive håndteret af forskellige fragtfirmaer, hvis der indgår forskellige varetyper. Uanset antallet af delleveringer vil leveringsomkostningen samlet set aldrig overstige det beløb, der fremgår af din bestilling.
Ved ordrer, der leveres af lastbiler vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom, vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. I visse tilfælde er det muligt at tilkøbe serviceydelser i forbindelse med leveringen. Det er et krav, at du er på leveringsadressen i tidsrummet for levering. Er du ikke hjemme til at modtage din levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af genleveringsomkostningerne. Når varerne sendes afsted fra vores lager, modtager du en e-mail med en faktura for de afsendte varer. Kan vi ikke sende alle dine varer på samme tid, modtager du kun en faktura for de varer, der er afsendt. Evt. resterende varer på din bestilling vil du modtage faktura for, når de efterfølgende afsendes.
Storgodsvarer leveres til kantstenen og sættes uden kvittering. Du behøver derfor ikke være hjemme på leveringsdagen. Ved leveringen kræves det, at vejen har kørefast underlag - ikke grus, brosten eller lignende, og at vejen er let fremkommelig for store lastbiler. Leveringstiden afhænger af, om den bestilte vare er på lager og hvilken transportør, der er tilknyttet varen. Det vil altid fremgå på varens side, hvornår en given vare kan leveres.
Bemærk: Der tages forbehold for udsolgte varer og ufremkommeligt vejr, ligesom der kan forekomme længere leveringstid i spidsbelastede perioder.
Fortrydelse af køb og returnering
Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage. Hvis ovenstående ikke efterleves, vil vi foretage en vurdering af, om varen har tabt værdi. Hvis dette er tilfældet, vil det blive modregnet i returbeløbet.
Hvad koster det at returnere?
Ønsker du at returnere produkter købt på shoppen eller via tablet i varehusene, har du to muligheder. Enten kan du henvende dig i dit personligt på vores adresse med produkt og faktura, eller du kan returnere produkterne til SupportSport, du betaler returfragten. Som kunde hæfter du selv for omkostningerne ved returnering af varen. Nægter du modtagelse, eller ønsker du at sende dine varer retur til os angivet returadresser, vil du få dit tilgodehavende refunderet hurtigst muligt, dog senest indenfor 60 dage fra vi modtager varerne. Du kan få oplyst returadresse ved at skrive til vores kundeservice. Returneringen er sket rettidigt, såfremt du har overdraget varerne til postvæsnet eller andet fragtfirma senest 14 dage efter modtagelsen. Kontakt os her eller ring på telefon +45 30 73 62 99.
Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret en mangel. Købelovens mangelregler kan finde anvendelse.
Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen.
Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtigt eller uautoriseret reparation eller brug.
Transportskader
Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt kundeservice og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddelelses inden for 2 hverdage.
Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder
Reklamation og mangler
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage om levering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.
Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.
Forbehold for priser og ordrebekræftelse
Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder vi os ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private. Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke vores accept på at handlen gennemføres.
Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.
Ansvarsbegrænsning
Et erstatningskrav over for sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation. Køber har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter
Ejendomsforbehold
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt. Vi anvender cookies på vores hjemmeside. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores Cookiepolitik, som du kan finde her.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Personoplysninger
Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på SupportFits' shop, behandles af SupportEvent ApS og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart.
I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring indenfor det områder, du via din tilmelding har givet samtykke til. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen eller ved at kontakte kundeservice, og dine oplysninger vil herefter blive slettet.
Du kan jf. persondataloven få fuld indsigt i dine oplysninger ved skriftlig henvendelse til:
SupportEvent ApS
Teglværksvangen 1
4540 Fårevejle
Telefonnr.: +45 30 73 62 99
E-mail: info@supportfit.dk
Sikkerhed
Vi har implementeret sikkerhedsforanstaltninger til sikring af, at vores interne procedurer lever op til vores høje sikkerhedspolitiske standarder, og de oplysninger, som vi registrerer, opbevares og behandles i et særligt sikret miljø. Det er alene betroede medarbejdere hos os eller eksterne databehandlere, der behandler oplysningerne i overensstemmelse med vores instruks, der har adgang til de oplysninger, som vi behandler om dig. Vi bestræber os således bedst muligt på at beskytte kvaliteten og integriteten af dine personlige oplysninger.
For at sikre dig mod misbrug af dine oplysninger, bør du aldrig udlevere brugeroplysninger og passwords til andre.
Adgang til dine personlige oplysninger mv.
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, dog med visse lovbestemte undtagelser. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod indsamlingen og mod den videre behandling af dine personlige oplysninger. Du har herudover også ret til at få korrigeret dine personlige oplysninger, hvis der er behov herfor.
Links til andre websites mv.
Vores hjemmeside kan indeholde links til andre websites eller til integrerede sites. Vi er ikke ansvarlige for indholdet af andre selskabers websites eller deres praksis i forbindelse med indsamling af personlige oplysninger. Når du besøger andre websites, opfordres du til at læse indehavernes politik med hensyn til beskyttelse af personlige oplysninger samt andre relevante politikker.
Ændring af oplysninger eller framelding af tjenester, mv.
Hvis du ønsker, at vi opdaterer, ændrer eller sletter personlige oplysninger, som vi har registreret om dig eller ikke ønsker at modtage flere meddelelser fra os, eller hvis du har spørgsmål til ovenstående retningslinjer, kan du rette henvendelse til os på følgende adresse:
SupportEvent ApS
Teglværksvangen 1
4540 Fårevejle
Telefonnr.: +45 30 73 62 99
E-mail: info@supportfit.dk
Klageadgang
Klager over behandling af registrerede oplysninger kan fremsættes overfor os og/eller Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K.
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 29.02.2024